Markkinointistrategian luominen ja sen toteutus Piilaaksolaiselle startupille
Pohjois-Amerikassa ja Australiassa aktiivisesti toimiva logistiikka-alan teknologiayritys haluaa puskea myös Euroopan markkinoille, ja on ottanut ensimmäiseksi kohteeksi Suomen.
Ota yhteyttä

”Startup tekemisessä jokainen päivä on erilainen! Tästä syystä ACE:n joustavuus on mahdollistanut mukautumisen asiakkaan tarpeisiin: työmäärät ja tehtävät on voitu räätälöidä projektin tilanteen mukaan”
ANNA LOKKI
Asiakkaan tarve
Yhteisölähtöisen markkinointistrategian luominen täysin uudessa maassa on aina haastavaa. Tilanteesta tekee erikoisemman se, että tuote on täysin uusi ratkaisu logistiikka-alalla. Tämänkaltaiset rohkeat innovaatiot aiheuttavat usein muutosvastarintaa, ja asiakkaiden luottamuksen saaminen vaatii asiakastuntemuksen lisäksi tehokasta viestintää ja kuluttajan koulutusta.
Toteutus
ACE laati asiakkaalle markkinointistrategian vuodelle 2021 ja tuki fyysisen markkinoinnin toteuttamisessa ja asiakasdatan keräämisessä. ACE toteutti myös syksyn 2020 markkinoinnin yhdessä asiakkaan kansainvälisen tiimin kanssa, ja sovelsi amerikkalaiset sekä australialaiset materiaalit Suomen markkinaa varten. Näkyvyyttä lisättiin strategisesti uutiskirjeiden, digi-markkinoinnin (Facebook) ja markkinointimateriaalin kehittämisen kautta.
Tulokset – missä olemme nykyhetkessä?
Vuoden 2020 aikana:
- Lisäsimme näkyvyyttä
- Kasvatimme kiinnostusta
- Kasvatimme asiakasmäärää
- Lisäsimme viestinnällä asiakkaiden luottamusta palvelua kohtaan
- Mukautimme markkinointiviestintää asiakkaille Covid-19 pandemian varotoimien mukaiseksi